.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Sunday 12 June 2011

khabar gembira dari seorang sahabat


entah kenapa rakanku begitu excited kali ini mendengar anganku yang akan menjadi kenyataan barangkali..
"arief, benarkah apa yg ana dengar? baguslah.. sebab benda yang baik tak perlu tunggu lama." rakanku menelefonku..perbualan kali ini agak panjang berbanding sebelumnya. "ana tumpang gembira..xsangka.. mungkin ini yang terbaik.. boleh ana tahu siapakah orangnya?" rakanku sudah mula bertanyakan siapakah gerangan bakal berjuang bersamaku itu." erm..erk, adalah.nta kenal orgnya itu.. ana sudah lama menunggu dia.." aku cuba memberi hint kepadanya.. mungkin dia sudah sedar siapakah orangnya barangkali..

"wuah!!! xsangka arief.. penantian nta berbaloi.. mmg dia seorg muslimah yg baik dan sesuai untuk bersama nta.." rakanku tidak dapat menyembunyikan keseronokannya.. "sabar dulu.. ini baru perancangan.. tp ana sudah bgtau parents ana. mereka sudah setuju semuanya.. kalau ada jodoh, adalah.. ana sabar menanti kali ini. dan ana benar-benar tekad.. istikharah kali ini dilakukan bagi mencari jawapan.. Allah menjadi perantara.." aku cuba menenangkan perasaanku dan mengatur kata satu persatu..

"Ana faham.. ntahlah..ana pula yg excited lebih. tp kena fikir tanggunjawab kita. bagaimana.. itu amanah..besar arief.. tp ana yakin nta mampu lakukan.. ana doakan.." rakanku memberi sedikit nasihat disamping berdoa yang terbaik bg diriku..

"InsyaAllah .. ana doakan nta juga bakal mendapat pejuang yg lebih hebat dan baik lagi.. sama2 doakan. lepas ni nta kena jaga ana. kalau ada silap dilakukan, nta kena tegur ana.. InsyaAllah ya akhi?" aku cuba memberi harapan kepada salah seorang sahabat yg aku sayangi ini..

InsyaAllah Arief,..sama-sama kita berdoa..

No comments:

Post a Comment