.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Sunday 24 June 2012

kenduri?

"arief, aku teringin sangat nak pergi kenduri rumah kau semalam.tp aku xde kawan..budak2 semua balik... habis tu, aku xtau nak naik ktm.."rakan baikku di ukm ini menyeloroh.. aku ketika itu sempat juga menyuapkan nasi goreng kampung ke dalam mulutku.. buat endah x endah saja.. " ala.. macam la xtau jalan kan..naik ktm pergi The Mines boleh naik ktm.." aku membalas..khusyuk dengan makananku.. memang aku kalau tengah makan,tidak suka diganggu.. "kau nak aku kena culik ke?" dia tersengih.cuba untuk bergurau.. lantas aku pun meletakkan sudu dan garfu di sisi pinggan.."apa dia?weyh.. aku yg hot ni pun kalau naik ktm sorang2 xkena culik, inikan pula engkau>?" aku membalas..semua rakanku ketawa..termasuklah dia.. "weyh! Arief semalam kenduri tunang.. untunglah..sebab tu dia touching aku xdtg"kawan aku mengenakan aku.habis dia hebahkan dekat semua orang!!!.. aku hanya mendiamkan diri.. memang kenduri bertunang buat dekat rumah lelaki pun..aku mendiamkan diri.ketawa kecil.barangkali boleh juga buat kenduri kesyukuran..mungkin dia berfikir sebegitu..haha

entah mengapa.. ketika aku sedang asyik mengambil makanan untuk disajikan di khemah hadapan, aku melihat makteh aku dan emakku berbisik sesuatu.dan memandang ke arahku sambil tersenyum..hurm.. entahlah..aku tau topik apa yang mereka bualkan..aku hanya buat xtahu..xd kerja la ni..mesti cakap pasal aku.. yang emakku pula xboleh nak rahsiakan..yang makteh aku pula cuba mengorek rahsia.. " ala..tunggu ajelah masa.. sampai masa, akan tiba kad.. xperlu nak risaukan aku.." itu bisik hatiku.. ramai juga sahabatku yang sudah berkahwin.. ada yg jemput, ada pula yang langsung nak merahsiakan perkahwinan mereka.. sedangkan kami agak rapat.. memang aku terkilan.. tp prinsip aku, sukati merekalah.. malas nak ambil tahu.. selain itu,maklongku juga sibuk ttg perkahwinan aku..haha..muka nak kahwin sangat ke ni? entahlahh..

ketika bersalam dengan nenekku, ketika nenekku hendak pulang, sempat juga aku berbisik kepadanya..doakan saya ya nek.. hehe..dah boleh kahwin kan? aku mengusik nenek ku.. "dah ada duit ke?eh,,paling kurang sekarang wang hantaran kena ada rm10 000 tau"nenekku memerhatikanku.. "haha...insyaAllah nenek..nenek ni..mana ada apa lah..saya gurau aje..nenek doakan ajelah.."aku sengaja mengusikknya.. "bukan apa,kalau dah ada duit, kahwinlah.." nenekku seperti memberi lampu hijau.. aku hanya mengangguk.. usai bersalaman, aku pergi semula ke arah sahabatku hisyam dan juga bob..melayan kerenah mereka..rindu dengan mereka hakikatnya..bercadang hendak keluar stay up, tidak jadi..kerana aku berasa sungguh letih dan juga ada periuk yang kena basuh!!! again n again.... 




ketika itu, saya berharap agar dapat mengetahui pengakhiran cerita puteri santubong... entah dia terfikir kan diri ini atau tidak..biarlah.. segan hendak ambil tahu lagi..

No comments:

Post a Comment