.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Saturday 6 August 2011

25 Julai.. Alhamdulillah.. umurku sudah menjangkau 21 tahun. kalau ikutkan, kira dianggap sebagai dewasa dan boleh buat keputusan sendiri. Alhamdulillah.. bnyak nikmat yang telah Allah beri kepadaku selama tempoh aku hidup ini.. gerak kerja untuk pesta konvo kali ini agak membuatkan diriku kali ini sibuk dan berlumba dengan masa. namun tidak mengapa.. kerana aku lebih suka menyibukkan diriku ini dari berdiam tidak membuat apa..

Tidak dinafikan bahawa tidak lama lagi eidul fitri akan tiba kerana sekarang adalah bulan yg penuh berkat, iaitu bulan Ramadhan.. Ha.. menarik juga.. kerana kali ini aj, ramai sahabat2ku yang bakal mendirikan masjid. Alhamdulillah.. ada yg bulan 10.. malah ada yang hari raya kedua.. hurm.. ak gembira mendengarnya, kerna sebelum ini ada juga khabar2 berkaitan dengan walimah mereka.. namun aku lebih suka mengusik semata2.. dan ternyata adalah benar..

mungkin kerana ke'excited'an aku juga, ramai yg bertanya.. "nta bila pula? xlama lagi nta kan? xpelah..ana bg langkah bendul..nta kahwin dulu" hurm..mcm2 diorg ni dalam bab mengusik.. ak pula banyak aja idea melawannya.. "eh, mana boleh, ana xnak kahwin selagi nta xkahwin" haha...itu aj idea aku..nak ckp apa lagi? mengiyakan? haha..lama lagi..bnyk bnda perlu diuruskan..

namun kadangkala berasa sejuk hatiku ini bila melihat pasangan muda yg sudah membina masjid.. kerana hanya mereka yg benar-benar memahami kenapa diusia sebegitu mereka sanggup untuk memikul amanah yang benar2 besar. namun cukuplah jika mereka lakukan kerana Allah s.w.t.. tambahan pula waktu ini begitu hebat dugaan yang melanda..ya.. bagi mengelak makisat..bagi mengelak fitnah dan sebagainya.. kahwin muda? ya.. apa masalhnya? takut org mengata? kalau kahwin bila2 pun, belum tentu org akan berdiam ttg kita.. masalah kewangan? kalau dah 30thun berkahwin pun akan ada masalah kewangan.. suami kena main peranan,.isteri pun perlu memahami suami... hurm..

aku termenung.. Mohamad Arief Bin Othman.. hurm..bila lagi? hatiku hanya mampu menjawab.. bersedialah dari sekarang untuk menjadi Suami Yang Soleh buat bakal Isteri yang Solehah...

aku hanya mampu tersenyum...

No comments:

Post a Comment