.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Thursday 2 May 2013

apa yg berlaku

pantun sudah. isu air kolej sudah (skrg tgh follow up punca syabas), pru tgh berlangsung dan apa lagi? ntah...

Pantun
Alhamdulillah. johan.. rezeki daripada Allah. tutup tirai pantun ini. saya ada teratak baru.. biasa..kecil sahaja.. namun inshaAllah kesemuanya gembira di dalamnya.. saya ada ramai ahli keluarga baru.. saya senang bersama mereka.. lupakan? hurm..sukar.. tidak boleh.. namun saya mulakan catatan yang baru.. hakikatnya 29 april adalah peristiwa yang sukar untuk aku harungi. final pantun.. begitu juga dengan peristiwa tahun lepas.. namun, aku melaluinya seperti biasa.. sudah lupa.. maka aku mengharapkan yang sudah pergi itu, jangan sesekali datang..kerana aku tidak mahu melihatnya lagi.. =) aku senang, aku tenang.. pergilah jauh2 seperti mana yg engkau ingini..

Kawan
seorang sahabatku memberitahu. 'adik' nya mengajaknya untuk berjumpa. tiba2 aku berasa sangat marah. kenapa baru skrg hendak mengajak jumpa. baru skrg hendak msg dia? kalau dia sibuk, terus dia buang sahabatku ini..asgment la..exam la.. alasan.. fikir diri sendiri.. sori,..cukup2lah memperbodohkan org lain.. namun bila dia rindu, nak jumpa, baru cari.. pleaselah..selfish!!! aku menasihati rakanku untuk cuba buat2 sibuk. tidak perlu layan org seperti itu. kacang lupakan kulit..berdasarkan pengalaman lepas, ya, aku akui sahabatku perlu untuk melupakan dia.. sungguh aku berasa sangat marah terhadap perlakuannya.. mujur sahabtku itu ada orang baru dalam hidupnya..maka sudah2lah.. susah org muda yg xpndai hormat org tua... sorry, kamu mmg pandai,tapi sayang, kamu tak pandai untuk memandaikan diri kamu dari segi akhlak..
dapat tau result, haha.. tersenyum sendiri.. ingat lg dulu akulah dikatakan punca kepada ketidak'perform' kamu.. =) 

Aku
seperti biasa.. rasa berdosa sebab xbnyk boleh sumbangkan dekat pru kali ni. cuba sedaya upaya.. sangat rasa terkilan. tp sedaya upaya cuba untuk menginfakkan diri ini ke jalan Allah..yeayh! dua bulan lg nak habis belajar.. xsabar... xlama lg nak kerja..lepas tu mula hidup baru.. target nak jd manager dalam tempoh 5 tahun.. target nak jadi ceo perodua one day!ameen... ramai org pergi..ramai org hadir.. kini lebih belajar untuk menghargai..lebih belajar untuk seimbangkan semua tuntutan. malas nak puaskan ht semua org. mana lebih aula, aku akan pergi.. aku bahagia sekarang.. Alhamdulillah.. lepas ni nak kahwin.. so, kena cukupkan amalan.. sebab nak jadi imam bukan mudah.. duit.. hurm.. hehe..(moga xletak hantaran tinggi sangat ye..).. saya cuba untuk lupakan benda lalu..masih mencuba.. maka jangan sesekali cuba untuk hadirkan diri dalam hidup ini jika anda yg pilih sebegitu...
*"perangai dia mmg mcm tu arief..dia tny juga pasal kau.." terang sahabat aku.. maaflah.. tak berminat nak tau.. just anggap mcm budak2 u tny ttg arief othman sahaja.. dat all.susah kalau org xhargai org...aku tak suka dipaksa.. sori..


Ku Lihat Bulan.. =)

No comments:

Post a Comment