.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Thursday 9 May 2013

rahsia hati tak siapa yang tahu

Alhamdulillah. empat jahitan.. so, patah kaki jugalah sebenarnya.. hehe.. =)
sebelum tu semapt lagi bawa adik dan sepupu pergi main bowling, makan2.. then, go to clinic.. erm, telefon abang angkatku.. the only one.. Marwan namanya..

Dalam perbualan, dia menasihatiku.. "kalau buat amalan semata-mata kerana manusia, dan bukan kerana Allah, maka dalam perasaan enta masih lagi bertuhankan manusia.." pesannya.. "bukan dalam ayat Al Quran mengandungi ayat2 yang boleh naikkan aura seseorang, yang boleh buat orang senang dengan kta ke?" aku bertanya.. "memang. tp kalau enta beramal dengan ayat itu semata2 untuk buat org suka dekat enta, maka enta bukan melakukannya kerana Allah".. sebab itu hendak buat amalan,kena betul2 ikhlas kerana Allah..

kisah rahsia hati.. dia tidak pernah tahu yg aku selalu membuka blognya.. satu blog tidak boleh dibuka..entah apa rahsia yg hendak disorokknya =_=".. satu lagi selalu buka.dengan harapan akan ada penulisannya yg terbaru.. namun seringkali hampa.. kemudian buka blog juniornya yang terlalu admire akan Si Dia.. hurm..penulisan yg sama. namun kerap juga aku membaca dan tidak pernah bosan.. itulah satu cara bila aku teringatkan dia..dia tidak pernah mengetahui..namun kini aku menulis juga..

kalau teringat, selain berdoa, maka aku akan tgk fb dia.. buka dan like semua status.. kadang2, tgk sahabat aku pun like status dia.. cemburu? ya.. sedikit.. normallah.. =) namun anggap itu seperti biasa. kadang2 sms adiknya, tanya khabar keluarnga.. tanya juga tentang dia.. maaf, kerana tidak pandai menunjukkan perasaan ini. namun seringkali berfikir.bukan rasa ia membebankan.. namun berat kerana mahukan yg terbaik sebenarnya.. hendak memberi kegembiraan setelah dia melalui kedukaan.. =) 

"Abang arief nak kahwin? awal lagi la bang" adik angkatku berseloroh.. haisyh.. "sebab tu abg lepak dengan korg.. lepas ni abg dah jarang, sibuk" sengaja.. aku tahu mereka berat barangkali melepaskan aku.. tp ini life aku.. hakikatnya, ini naluri normal manusia yang mahu saling lengkap melengkapi.. maka nak buat mcm mana.. kawan2,sahabat dan rakan rapatku pun kadangkala terasa bibit cemburu.. kerana mereka fikir aku tidak akan bersama dengan mereka lagi..namun "ya! memang xnak sama dengan korang lagi..sebab nak lepak dengan bini aku aje!!"sengaja aku bergurau dan mengusik.. namun mereka akan faham nanti.. 




No comments:

Post a Comment