.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Thursday 12 September 2013

Harapan Besar

Alhamdulillah. baru lepas masak nasi ayam. salah satu makanan kegemaran saya. saya belajar untuk masak rendang ayam, nasi ayam kerana itu makanan kegemaran saya. Namun, ada satu masakan paling saya suka, iaitu ayam masak lemak cili api. Saya memang tidak mahu untuk belajar kerana saya mahu bakal isteri saya yang belajar dan akan masakkan untuk saya. =) 

Habis sudah LI. Hendak sambung kerja, lagi banyak kerja di PMUKM sebenarnya. Hendak tolong adik2, (walhal sebenarnya hendak menginfakkan diri ke jalan Allah), kemudian tepaksa menolak tawaran yang datang. Saya juga meletakkan tahap yang tinggi dan view yang besar dalam kehidupan saya. Saya tetapkan matlamat, nak x nak, gaji minimum permulaan kerja saya mesti rm3000. Ya, saya sudah dapat, dan sekarang dalam proses berbaki sebelum konvo (dah konvo kn masuk perodua balik), saya nak cari yang gaji rm 4-5 ribu..  demand? memang saya demand. Saya nak mudahkan zaujah saya. saya nak ada kereta sendiri, rumah sendiri, keperluan dsbaginya. Saya xnk dia bersama saya namun saya berikan kesusahan kepadanya. Lagipun, duit yang ada, saya nak beri kepada jalan2 yang memerlukan =). 

Matlamat saya, dicampakkan kemana sahaja, maka saya akan perform sehabis baik. Ingat lagi mcm mana waktu general manager berusaha untuk persuade saya stay dengan department dia. walaupun saya bukanlah totally budak economic dan xfaham sgt pasal automotif. tapi saya buat yg terbaik dan saya sudah buktikan. jika rezeki saya memang ternyata di Perodua, Maka saya target mahu jadi CEO perodua. kelakar? saya rasa kelakar juga =_=". haha.. I wanna be somebody yang akan contributed something to our nation n of coz for our religion. Dahulu jika di sekolah, orang kenal Arief Othman dengan beberapa sumbangan, kemudian di universiti orang kenal dengan beberapa perkara lagi (selain membangkang ye..), dan saya mahu rakyat Malaysia akan ingat saya kerana kejayaan saya juga. Bukan mahu dipuji, tak mengharapkan itu, namun untuk menjadi sebagai sumber inspirasi.

Tadi stalker, then terbaca tulisan someone yg mengingatkan aku kepada seseorang. perkara lepas.. Hurm, Rasa menyesal juga kenal, tapi itu pengajaran. Kalaulah dia baca (hope dia baca), nak cakap yg saya sudah tdak ingt anda lagi.. sila jangn perasan. sekian. 

No comments:

Post a Comment