.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Sunday 16 December 2012

biarlah aku hanya menjadi pendengar setia

insyaAllah. tak lama lg nak habis sem 1 tahun 3. lepas ni cuti semster, lepastu sambung lg 1 sem lepastu GRAD!!! Alhamdulillah.. rasa rindu dekat bumi bertuah ini. bnyk ilmu yg aku timba. pengalaman mengajar aku erti kedewasaan. lebih menghargai orang sekeliling, menjadi yg terbaik, dan menjadi manusia yg lebih baik dan baik!!! 3x aku ulang untuk menjadi lebih baik.. ya, sebab itu harapan aku dan itu yg plg aku belajar sewaktu berada di bumi UKM ini.. eh? tiba-tiba teringat "hendak pimpin dan sama-sama masuk ke syurga".. minta maaf kerana tidak mampu untuk meneruskan apa yg dikotakan. dek kerana jahilnya diri ini..lemahnya diri ini.. Allah..tiba-tiba rasa sebak dan bersalah yang amat sangat.. namun tidak mengapa.. sabar, ada hikmahnya..namun hati ini tidak jemu2 berdoa agar dipermudahkan.. semoga semuanya selamat mencapai apa yg diingini..

kini lain pula cabarannya.. banyak lg ujian dan dugaannya..lain pula perangainya.. mcm2.. tp seperti biasa,, hny melihat sahaja kali ini..mendiamkan diri dan hny membiarkan semuanya diceritakan..dan aku hny menjadi org yg mendengar.. menghabiskan sisa-sisa hidupku semasa bujang ini.. senang untuk menyenangkan org berada di sekelilingku.. ya, aku amat garang..tegas.. tp sangat menyayangi.. "abg arief ni garang sangatlah" luahan junior pemantunku.. haha.. itupun selepas kena paksa untuk cakap ttg diriku ini.tp hakikatnya dia tahu aku menyayangi mereka semua.. satu demi satu .. sorg dtg, seorg pergi.. yg pergi belum tentu ada pengganti.. yg dtg mungkin lebih baik barangkali..



selepas ini, aku bakal meninggalkan semuanya.. pergi dari semua orang.. maka, akan mempergunakan diri ini sehabis mungkin untuk menceriakan semua orang.. menjadikan mereka semua rasa kehadiran insan yg biasa ini.. namun, harapnya pemergianku nanti bukan untuk ditangasi, namun untuk dirasai.. sekurang2nya, mereka akan cakap.. "kalau Arief/abg Arief ada sekarang, mesti dia ........" "dulu Arief selalu tgk cermin, betul2kan rambut"... dll... 

benarlah kita akan rasa sangat kehilangan jika org yg kita sayang itu berlalu pergi meninggalkan kita... biarlah masa berlalu begitu saja...


No comments:

Post a Comment