.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Tuesday 11 December 2012

ujian ini besar buatku...

kali ini menulis lagi. entah kenapa kali ini lebih gemar untuk menggerakkan jari jemari ini dalam menulis entry  kehidupan insan hina bergelar Arief Othman ini.. manusia berubah..banyak kali diungkapkan perkataan itu.. ya, manusia berubah.. itu kata-kata dari Ariff Hakim, rakan baikku sewaktu PLKN di kelantan. bukan itu yang mahu aku nukilkan di sini. 

hari yang berjalan seperti biasa, dalam waktu kesibukan, membuatkan aku lebih cuba untuk mencari masa bersama dengan tuhan.. Allah.. pengalaman yang lalu menjadikan diri ini lebih kuat dan lebih bijak untuk menggunakan kewarasan akal.. kadangkala apa yang beralku sebelum ini membuatkan diri ini sering bermuhasabah.. memikirkan bahawa diri ini masih lagi belum cukup sempurna untuk menjadi seorang Daie.. 


Ya Allah..berilah petunjuk kepadaku.. beberapa hari ini, ada seorang yg add aku di fb.. lepas spm.. namanya tidak ku kenal..mutual friends pun tiada.. dia ckp mukaku ini macam ustaz.. erk? mcm aje kot.. abang bukan ustaz..aku membalas msgnya.. kemudian, dia meneruskan perbualan.. aku bertanya, ini siapa? kenal ke? kemudian dia membalas, saya xkenal abang.. tp abang mungkin kenal saya?

'aik? =_=" mana kenal.. " aku membalas.. kemudian, dia menyatakan bahawa dia selalu muncul dalam rancangan RTM di tv 2.. rancangan *&%%.. mana aku tahu... xpernah tgk pun.. selepas itu, aku bertanya, "artis la ni? haha.. ada bukti/ sengaja meminta bukti..kerana takut fake profile..dan dia memberi bukti dan juga di laman youtube.. hurm.. parentsnya adalah cina dan india..kacukan..dan dia memberitahu dia berminat dengan ISLAM.. ALLAH.. aku terdiam.. berat sungguh amanah ini Ya Allah.. kenapa aku yang dicarinya.. aku menyatakan di dalam hati, kalau fake profile pun kenapa? kalau dia tipu pun apa masalahnya? kalau org lain pun peduli apa? tggungjawab aku untuk mengajarnya tentang ISLAM.. ramai ibu angkatnya terdiiri dalam kalangan ustazah.. 


aku kadangkala termenung sendirian.. teringat kisah lama.. dahulunya, seorang pun ak xmampu bawa, smpai jadi mcm ni,,, inikan pula nak bawa seorang itu dekat dengan Islam? Allah...moga diberi petunjuk..  aku tidak kuat... merindui seseorang...



No comments:

Post a Comment