.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Sunday 9 December 2012

biarlah....

ramai yang cakap diri ini kejam. tidak berhati perut.. namun hanya mendiamkan diri. walhal hati ini tidak layak dan tidak mampu untuk diperkatakan dengan sebegitu rupa. hati ini sering kali diuji lagi.. cuba untuk tidak bermain dengan emosi. hanya mampu untuk mendiamkan diri dengan keadaan sekeliling. "eh? mcm ada kena mengena aja.. eh? bukan aritu kita makan kat sini ke? eh? cara dia sama dengan seseorang".. hakikatnya, memang sukar untuk melupakan. namun hanya boleh terdiam dan merenung.. Alhamdulillah. mendapat sms dari orang yang paling penting dalam hidupku selain ahli keluargaku.. beliau mengingatkanku bahawa "ingatlah bahawa yang menulis ujian atasmu adalah yang menulis nikmat untukmu".. kata-kata ini cukup bermakna buat diri ini..

dia sangat penyabar dan penyabarlah senang cakap.. hehe =) 

mungkin ini satu kebetulan,aku hanya meminta Allah memberi petunjuk.. aku tidak akan meminta peluang kepada dirinya, tetapi aku ingin meminta peluang kedua daripada Allah untuk membuka dan lemebutkan hatinya semula..supaya lupakan segala kisah yang lalu dan menjalankan tanggungjawabku sebagai seorang Daei dengan sehabis baik.. moga doa ini diperkenankan...  jika ada rakan2 pemantun yang bercakap tentang dirinya, ak lebih suka untuk berbuat seolah-olah tiada apa-apa.. ataupun cuba untuk pergi jauh.. biarlah.. hanya mengikut caturan daripada Allah..

X sabar nak kerja dan Kawen dan Ke Tanah Suci!!! =)


1 comment:

  1. assalamualaikum ya akhi...

    pada pendapat saya, apa yang penting kata ALLAH! bukan kata mereka... mereka hanya tahu berkata.. berkata dan berkata, kerana itulah manusia. yakinlah Allah ada bersama-samamu... :)
    ##berkata atas dasar pengalaman..

    ReplyDelete