.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Monday 31 December 2012

Maafkan aku

bukan hajat mempermainkan. Allah. hanya kau yang mengerti. banyak komitmen buat masa ini. masa, memang mencemburui. bukan tiada kesungguhan. pretend to b Happy Arief.. im not good enough dalam melayan manusia. im admit.. entahlah.. kadang2 diri ini selalu rasa selalu melebihkan org lain dr hidup, tp selalu jg rasa diri ini xernah memuaskan ht semua.. blur.. Allah dah aturkan jalan yg cukup cntik buat kita semua.. untuk saya, untuk awak juga.. sampai satu masa, jodoh kita sudah sampai, maka kita takkan lewat, mahupun cepat.. kerna ia takir yg tersurat. 01.01.2013.  aku masih menunggu.. sabarlah.kerana yakin akan ada kemanisan di hujungnya.. 

hanya Allah yg mengerti perasaan ini. kalau boleh dipercepatkan. kalaulah adat tidak melampaui tuntutan. terlalu banyak kalau. kalaulah yg senang itu tidak dipermudahkan.. kalaulah syariat itu melebihi segala tuntutan.. kalaulah masyarakat ini memahami.. tidak sekali.. jarang sekali mereka yang faham.. maka kadangkala tertanya, kemahuan Allah atau kemahuan famili dan masyarakat yg harus diutamakan? mak nak mcm ni.. ayah nak mcm tu.. kakak, adik,,, pakcik makcik.. nnti apa diorg ckp? masalahnya kenapa kena fikirkan mereka..

bersabarlah wahai hati. tiba-tiba sangat berasa diri ini tidak berguna.. pernah cuba ditawar oleh sahabtny untuk berniaga on9 la,,apalah..untuk membantu.. masalahnya, ini bukan masalah berkaitan dengan wang.. ini masalah keperluan dan juga masa.. entah.. ramai sahabatku yg sudah mendirikan rumah tangga.. seronok? ya.. tp apa yg aku perhatikan, smpai ada yg tangguh belajar, xfokus gerak kerja dan lain2, menjadikan diri aku ini berfikir kembali.. 

individu muslim,baitul muslim,masyarakat muslim =)

hati ini hny mampu mengadu kepada Allah. letih barangkli dengan persoalan sahabat2.. rakan2.. guru2.. awak bila lagi? aku tunggu kau arief.. ak nk nasi minyak.. kalaulah mereka faham.kalau ikutkan ht hari ni jg nak dirikan baitul muslim.. tp untuk melahirkan dan mendirikan baitul muslim perlu melihat diri dan menjadi diri dahulu. 10 asas perlu diamalkan betul2.. baru akan menjadi lelaki soleh dan solehah. kemudia jika disatukan baru akan membentuk keluarga yg dirahmati..melahirkan jundi2 yg hebat..

InsyaAllah aku akan bersedia. tahun ini mungkin tahun akhir aku membujang.. maka, bahagiakan mereka sekeliling.. insyaAllah... 

p/s:bnyk perkara nak ubah dan perbetulkan hasil kesilapan yg lalu

No comments:

Post a Comment