.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Monday 18 March 2013

lagu?

ketika memandu kenderaan, memasang radio dan kemudian terdengar satu lagu ni.. sebelum ini aku cuba untuk memahami lagu ini, namun tidak faham.. selepas apa yang berlaku, aku mendengar dan aku memahami.. namun mengikut penginterpretasian aku sendiri.. berdasarkan kisah aku.. 

aku maafkan kamu, 
tak perlu kita bertemu cukup kau tahu,
yang aku maafkan kamu,
tolong teruskan hidup jangan sebut namaku..

(aku sudah memaafkan, yes, i do respect u,
but biasa, diri ini memang mudah memaafkan,
tapi sukar melupakan..)


ku ditimbang tanpa neraca di awal usia,
ku dihukum masuk neraka oleh manusia,
jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu..

(senang kata, benda buruk org cakap yg hakikatnya aku tak buat,
but as usual before this hanya mendiamkan diri,
but now, tidak lg.. tidak perlu memarahi mereka,
but, just tegur.. bila masing2 xngaku,
just jauhkan diri.. )

maafkan mereka,
mereka tidak tahu,
mereka tidak ramas buku mereka segan ilmu

(lagu aku maafkan kamu malique dan jamal abdillah)

(ya, aku maafkan, 
aku anggap mereka tidak faham..)

aku tersenyum mendengar lagu ini.. =)


No comments:

Post a Comment