.

I made this widget at MyFlashFetish.com.
"sebaik-baik wanita ialah apabila diberi sesuatu ia bersyukur dan apabila tidak diberi apa-apa ia berdiam.. Yang menyenangkan hatimu bila melihatnya..dan mematuhimu bila disuruhnya"

Saturday 2 March 2013

One Day

teruskan melangkah. Alhamdulillah. semakin tenang. dahulu kalau ada masalah sedikit, agak tidak layan. namun jika ia melibatkan emosi, agak tenggelam juga. namun itu dulu. tutup cerita. sudah besar dan sudah dewasa. banyak dugaan, melibatkan diri ini. kini diuji, namun entah kenapa seolah-olah tiada perasaan. kalau dahulu, lebih kurang selalu mengalah, tapi kali ini, dibiarkan sahaja. maka hidup ini diteruskan seperti biasa. tiada apa yang menghalang pun? kerja berjalan seperti biasa. sibuk dengan urusan, maka membuatkan aku lebih banyak berfikir memerah idea tentang kerja berbanding melayan kerenah orang lain. 

Aku bahagia sekarang. tidak lagi macam dulu. ramai orang bersama time susah dan senang. kadang-kadang cuba juga untuk lari dari kesibukan, maka aku akan mengembara seorang diri. itu lagi menenangkan.. "ish..susah la mcm tu.. sorang2" tegur salah seorang kenalanku.. " dah biasa, bila sorang2, kita akan meletakkan sepenuh pengharapan kepada Allah"... terangku.. 

melangkah mencari sinar, kadang2 terjelopok dalam kegelapan. namun dari situ kita akan rasa nikmatnya cahaya. =) merepek? dari memikirkan benda yang menjatuhkan diri ni, baik kita pandang ke depan, fikir tentang apa aku nak capai dalam masa terdekat..

insyaAllah selepas habis belajar, settle semuanya, teringin hendak meninggalkan bumi Malaysia ini. tempat jatuh lagikan dikenang. memang benar. namun biarlah mencari rezeki dan pengalaman di tempat lain. diri ini sudah letih dengan keadaan di sini. one day, im gonna to say, " good bye Malaysia" 

one day.. 

No comments:

Post a Comment